LOOKING GOOD FEEL BETTER

Resultaat

De training “looking good feel better” helpt u om de effectiviteit van werknemers en uw bedrijf/organisatie te vergroten en uw PR te verbeteren. U krijgt inzicht in uw communicatiestijl, leert klanten te “lezen” en uw communicatie- en kledingstijl af te stemmen op de stijl van uw klant. Kortom “looking good, feel better” slaat een brug  tussen ambitie van uw bedrijf en de persoonlijke kracht van de werknemers. “ looking good, feel better is een workshop gericht op presentatie en omgangsvormen.

Ook zeer geschikt voor startende teams, die op een ludieke wijze elkaar leren kennen Hierin krijgen de teams tips om zich op een juiste wijze (aan elkaar) te kunnen presenteren, profileren en de effectiviteit van het team te vergroten. Men krijgt inzicht in communicatie-presentatiestijlen om de communicatie naar elkaar en de klant te verbeteren. 

Nieuw in deze workshop is een onderdeel overdracht en tegenoverdacht, geschikt voor professionals in de zorg, die als hulpverlener diensten verlenen aan cliënten

Inhoud training

Enkele belangrijke trainingsonderwerpen zijn:

  • De kracht van verbale en non-verbale communicatie
  • Bewust worden van de eigen kleding- en communicatiestijl
  • De kwaliteit om klanten te “lezen” en uw communicatiestijl en                       stijl van kleden af te stemmen op de stijl van uw klant.
  • Bewustzijn van overdracht en tegenoverdracht in hulp-           verleners-situaties

 

Scherp zelfinzicht en kundig gebruik van communicatievaardigheden zijn de basistools voor iedereen die rechtstreeks te maken heeft met de klanten, cliënten en collegae. Bent u nieuwsgierig hoe u nu werkelijk overkomt? In deze training wordt u geconfronteerd met mogelijke verbeterpunten, maar u krijgt ook inzicht in uw eigen kwaliteiten op het gebied van presentatie, omgangsvormen, kleding en communicatie.

Voor wie

Voor iedereen, die samen werkt met collega, professionals in de dienstverlenende sector, of bedrijven, die voor klanten werken.

Werkwijze

Er wordt gewerkt in kleine groepen van gemiddeld 10 deelnemers, het maximum is 14 . U krijgt de nodige theorie om een basis in presentatie te hebben. Vervolgens krijgt u allerlei opdrachten en gaat u ontdekken welke omgangs- , communicatievormen en kleding het meest gepast zijn in een bepaalde situatie. Door het werken in kleine groepjes en door bepaalde oefeningen gaat u ervaren, welke invloeden van gedrag in uw voor- of nadeel werken. Uiteindelijk leert u zelf te bepalen welke keuzes u maakt en welke kleding het best past bij uw persoonlijkheid.

Uit evaluaties blijkt dat, naast de theorie en opdrachten, de interactie met de medecursisten van grote waarde is voor de ontwikkeling. Iedereen heeft wel een vergelijkbare situatie meegemaakt en het op zijn manier opgelost. Kortom een bijzonder leerzame training, met veel zelfreflectie.

Trainers

De training wordt gegeven door praktijkgerichte trainers die gespecialiseerd zijn in omgangsvormen, styling, management en communicatie.

De workshop wordt gegeven door Conny Inja samen met Pascale Eversdijk. zij is styliste van Unique Styles en geeft imago-adviezen aan bedrijven en particulieren.

De ene keer shopt Pascale een complete garderobe bij elkaar voor een klant, de andere keer geeft ze een metamorfosedag aan een groep frontoffice medewerkers. Kleuren kunnen mensen maken of breken. Haar motto: “accentueer je sterke punten, camoufleer je mindere punten”, “wie zich goed voelt zal kracht en schoonheid uitstralen”.